Sunday, July 18, 2010

my days...before

dear cik belog,

sepanjang kehilangan diriku dari menghiasi dadamu dgn cerita2 mengarutku adalah kerana aku sudah kemalasan dan mmg perangai buruk aku yg suka sangat bertangguh utk membuat sesuatu. setiap aktiviti yg aku lakukan selalu saja aku teringat utk diisikan ke dadamu yg semakin kosong ini, namun halangan nya adalah semata-mata kerana sifat burukku itu.  =(  tetapi kini aku kembali.  (sebab aku sdg perbaiki diri supaya jgn menjadi terlalu malas utk diri sendiri!)

ok, now let me tell you just what happened for the past few weeks.  (err...aku ingat2 lupa je ni pe yg aku da buat..hehe)  10 & 11/7/2010 - my p0kcek suda start class.  so, takde ape yg aku boleh buat, sbb tak boleh dating.  (menyampah ke??) tp, apa2 pun, aku mana boleh duduk diam.  tak dapat dating, kawan2 kan ada.... hehe.  so, drpd duduk saja di rumah aku pun ajak lah my housemate, cik huda keluar makan and window shopping di alamanda aje.  without telling my p0kcek plak tu.  pastu, nak dijadikan cerita, aku tlh ketertinggalan hp di rumah.  balik rumah hampir pukul 7p.m.  check2 hp, ada miss call dr p0kcek and sms.  aku baca sms tu... zuppppppp!!! sentap kejap.  rupa2nye dia nak ajk tgk wayang kul 6.30p.m.  skang kul 7... kelam kabut call dia balik.  off hp!~ wahhh...itu marah sgt la tu.  terus ajak cik bebek teman g umah si p0kcek kunun2 nak pujuk balik. (huhue....caya tak, aku buat keje tu??)  nasib baik dia ada kat rumah.  dan nasib baik tak kena sembur baekkk punya ngn dia.  (sng je nk pujuk dia ni rupanya... bagus, tak yah byk2 keje. =) )  pastu kitorg g mkn2 di bangi...aku angkut cik bebek skali.  dia pun bwk kwn dia...pastu round2 k.l jap.  balik rumah dlm kul 2.00a.m.  esok nya, kami seisi rumah dah janji ngn cik bebek utk membelanjai beliau sempena harijadi beliau yg baru berlalu.  dlm kul 3.00p.m menggerak2kan diri ke pizza hut alamanda (lagi...)  round2 alamanda (lagi...)  aku telah terbeli sepasang kasut (lagi...) haha!!!  pastu gedik2 aku nak pakai contact lense big eyes yg cam cik farra pakai tuh.  nak kaler cokelat cam dia gak...bergegas2 la ke warta bangi.  jumpa la benda alahnya...tapi takde kaler cokelat. aku beli jugak kaler grey.  yey! pakai lense da skang...but i think i am more likely to wear my spectacles back.  lebih selesa...biarpun ortodoks! =D  but so far ok la...still go on with my lense.

abes cerita the weekend...continue to the weekdays.  12 - 14/7/2010.  aku kena menghadiri kursus di kelantam.  Kursus Fungsi Pembantu Setiausaha Pejabat & Setiausaha Pejabat.  1st time jumpa p.a2 yg berkhidmat untuk JBPM dari segenap negeri di Malaysia ni.  baru la kenal muka sbb selama ni mungkin bercakap di telefon saja.  the course went well.  the facilitator did a good job.  tidak la sampai aku tersengguk2 sgt walaupun ada ketikanya bila time tajuk yg boring tu, mmg rs nak letak je kepala atas meja tu dan tido!  sepanjang di sana, kak ida (p.a bhgn. operasi) menjadi kwn baik aku....thanks ya!(sebabnya, aku ni anti-sosial) hoho...takdela sampai ke tahap tu kut.  mungkin aku sendiri yg tak pandai nak bergaul.  tapi takpe la, janji kita tak buat hal kannn.  and yg best nya kursus ni, ada sesi jalan2 and sopping2.  abes duit aku.  da la bajet tak banyakkk...haih!  nak tak nak, terbeli la jugak beberapa barangan.  pergi rantau panjang,  membeli...pergi wakaf che yeh, membeli...pergi pasar siti khadijah pun membeli....pastu duit da abes, telefon p0kcek maklum kat dia dah takde duit...ala, maklum je pun. heheheheheee

15 &16/7/2010 -  got back and work as usual.  org2 opis semua duk tegur aku nampak lain.  (sebab pakai lense kaler grey ni la...itu pun mau kecoh. ape da....)  takpe la, tadah je la muka untuk org belek ye.  artis kan...nak wat cemane. haha.  15hb tu sebenrnya, aku puasa.  tapi 'ter'buka sebab tn.gan bawak durian utk makan ramai2.... haha.  teruk la i!  ala, takpe...puasa ganti da abes. (alasan!)  nikmatnya dpt makan durian.  maklumla, org kampung...mmg camni la perangai.  sesetengah org tak suka makan durian kan? busuk katanya....oh, whatever!~  bg aku, bau dia tu la yg menyelerakan...nak buat perfume pun takpe! (gila...!) =D  .  16hb ada majlis penyampaian watikah kb52 dan perhimpunan bulanan.  part yg aku suka of course bab makan2.  jimat duit yg da kering dek sopping kat klantam tu.  tp that day, aku terasa agak sedih.  sebab bos2 yg kb48 kat bhgn korporat ni semua dpt naik pangkat, so diorg semua kena transfer la.  congrates for them on their promotion, but i'm sad on their transferation.  i'm saying this truly honest f.t.b.o.m.h.  sebabnya, diorg ni baik.  sporting.  and agak mudah la bekerjasama dgn diorg.  akan datang, yg menggantikan diorg tak tau la lagi mcm mana keadaannya kan. 

well....da abes sampai situ.  jumpa balik weekend.  17 & 18/7/2010.  surprisingly, aku tak buat apa2 dan tak pergi mana2!  eh, yeke? err...tak jugak.  hari sabtu petang, keluar jap je ngn cik farrah.  teringin makan yg manis2...hehe.  so, decide pergi secret recipe presint15 tu.  dapat la makan kek.  kitorg teringin nak makan choc chip walnut sebenarnya.  tp takde pulak.  so aku decide makan kek durian durian (tu tajuk dia..)  haih, durian lagi?  *wink!*  cik farrah mkn kek choc indulgence..ye, pilihan yg selamat.  and aku duk gatai tambah brownies walnut plak.  nak jugak walnut tu kannn.  oh, FYI kek durian durian tu tak best yeh.  tak yah mkn.  rasa mcm ais krim durian je.  lost my appetite! tp, hampir abes jugak aku makan! haha....  18hb, pun takde buat apa.  duk umah saje.  tapi, akhirnya terkeluar jugak....=)  sebab, nak hantar baju kat dobi and perut terasa sgt lapar, tapi malas sgt2 nak masak!  so pergi la cari mkn kat luar.  mkn nasi campur je pun kat bangi.  jauh kan cari makan?  lewat petang tu mcm lapar lagi.  cik huda duk bersungut2 nak makan kudapan2 la pe la...ngada2 tau dia ni...suh masak taknak! malas.... pemala-s tau kau huda...tak baik.  abes, aku pun sama je.  =D  tapi, aku gagahkan juga gi ke dapur.  wat cekodok.  u know what, for the 1st time aku buat cekodok yg mcm hampeh, tak jadi, hancur peroi! haha.  me vs cooking = i'm sucks!~  (cik huda tak tahu kisah ni) sebab dia duk diam dlm bilik.  so, acuan yg tak jadi tu ke tong sampah le jwb nye.  buat lagi satu.  yey, kali ni ok.  even tak sedap, tapi tahap boleh dimakan la ye.  haha...cekodok je pun.  failed!  lambat lagi la nak kawen gamaknya ni.   

ok lah....sekali update, aku himpunkan semua sekali.  jenuh la.  hehe.  tu la akibat bertangguh.  aku sedang perbaiki diri ni.  doa kan la aku dpt buang tabiat buruk aku ni secepat mungkin ye.  

oh ye, sebenarnya nak update letak gambar sekali...tapi, malas nak sedut dari laptop tu. (malas lagi...)  jadinye, aku membebel seorang diri je la ye wahai cik belog. daaaaaaaaaa



No comments:

Post a Comment