Sunday, July 25, 2010

22nd Jul 2010

last thursday, ikut rombongan ofis ke balai berita NSTP, shah alam.  saje2 je.  mula2 tak terfikir pun nak ikut sebab aku sangka hanya pegawai aje yg boleh pergi.  then tgk org yg subscribe nama untuk pergi ada antaranya pegawai biasa je, aku pun subscribe la skali.  (lagi pun, bkn senang p.a cam aku neh boleh keluar ofis...hehe) over all, apa yg aku faham mengenai lawatan ini adalah tujuannya untuk mengeratkan lagi hubungan company dgn pihak media.  ye la, lepas2 ni apa2 function company yg penting2, yg besar2, senang la sikit nak dapat liputan media kut.  selain itu, segala penerangan yg diberi oleh encik tukang bagi penerangan bg pihak NSTP especially dr segi teknikal and proses buat surat khabar tu....erm, boleh dikatakan aku lost! haha!  ye la...byk sgt penerangannya, and penerangan tu mengenai benda2 yg aku tak faham langsung, mmg la aku blur gamaknye.  tapi berguna juga lawatan ini kepada diriku...dapatlah aku tgk tmpt diorg print newspaper yg tak terkira banyak nye tu.  mesin2 yg diorg guna...kertas2 yg diorg guna, semua2 lah. aku tak tahu mcm mana nak cerita lebih lanjut kerana aku sememangnya hanya bawa badan je ke sana dannn....kamera!  tapi gambar2nya semua tak cantik.  eh, ke aku je yg tak cantik sebenarnya?  apa2 lah...aku try la upload gamba ek.  sebabnya berukben ni mula wat hal balik ngn aku...so, tgk la klu aku berjaya upload.....

me n kak eza...kat belakang2 tu ada machine2. tp tak nampak kan. tu maknenya, aku lebih penting!


pegawai NSTP yg beri penerangan.  aku duk sengih cam kerang busuk kat belakang.  hehe


muka buat2 khusyuk dgr penerangan. padahal tak faham 1 apa pun!


nampak gulungan warna putih yg besar2 tu? tu la dia kertas yg digunakan untuk newspaper yg kita selalu baca tu.  setiap satu gulungan, beratnya mencecah bertan-tan tau.  so, kalau kat opis korang tak cukup kertas cuba try mintak kat sini...


sekali lg aku nyibuk buat2 dgr penerangan.  haha..pe2 je lah dahlia oi.


kami berdua ni sama je blur nye....

lebih kurang 2 jam kami di sini.  lastly, dpt la cenderahati dr pihak NSTP.  dia bg kami mousepad and notebook.  and some refreshment!  pastu terus balik ofis semula.  simple aje lawatannya.  k, that's all dude!

No comments:

Post a Comment