Tuesday, June 8, 2010

Got Back!

hollaaa... i'm back from leave!~  seperti yg sudah dijangka, cuti ku mmg tidak berasa macam cuti.  penat hokey!  blk ke kpg hr jumaat.  pg sabtu da bergerak ke melaka g hambik anak bujang kesayangan mak abah tu dulu sebelum zasss ke jb.  (klu aku tau, baek aku tak yah blk kpg, mintak diorg hambik aku kat putrajaya je kan??? biasalah dahlia, ko kan mcm anak terbuang sket!)  ke jb untuk attending my couz wedding, so bl da sampai sana takkan la nak duk goyang kaki plak kan.  bertolong melolong lah kami...  santak sampai ke hampir subuh br dpt tido.  (ada kejadian yg tak diingini berlaku ke atas my couz, tp mls nak cerita..hehe.  tp mmg kesian la kat dia n her FIL)  so far the next day tidaklah berlaku perkara yg bukan2 lagi, everything goes smooth.  Alhamdulillah, and once again, congrats to u sis kerana sudah berjaya menjadi bini org. semoga diberkati sehingga ke anak cucu yeh.  my time, i believe,  insya-Allah.... will come soon.  pls pray for me ya!~  lepas diorg da siap sanding manding...majlis selesai, kitorg siap2 nk balik la.  lepas maghrib kunun nye nak gerak.  sekali kereta abah rosak plak...tak leh start.  aduiii...aku da duk fikir klu tak balik mlm tu jugak, cemane la aku nk balik putrajaya esok nye pulak.  lama jugak stuck kt tmpt parking tu.  aku duk tepi jln tu sambil berkipas2...aku mls nak bising2 mcm mak.  aku duk diam je sambil berkipas cam mak ayam.  haha.  lama jugak sementara tunggu my abah n my bro n pak sedara, abg sedara etc...bertungkus lumus nak bg kereta tu hidup....  at last, Alhamdulillah bleh hidup.   risau plak nak jln jauh dgn keadaan kereta yg mcm tu, tp terpaksa la kan.  kitorg tawakal je semoga sempat sampai ke destinasi...melaka....hanta my bro dulu.  pastu baru gerak balik ke segamat.  sampai dlm kul 1 pagi.  mata aku da mcm kene gam...tak leh bukak.  besoknya, petang baru aku bergerak pulang ke putrajaya.  drive sndiri...cukuplah malasnya aku nk memandu jauh2.  nasib baik aku bawak kaset (kaset??? ye kereta aku masih guna kaset ye kawan2!!) BSB.  haa...seee...kaset backstreetboys tau.  aku ni oldies org nya.  da la guna kaset, lagu2 boyband zaman tuk kaduk punye pulak tu.  hehe.  ada aku kesah? aku suke jerrr.  seronok dgr blk lagu2 diorg.  terbuai-buai aku dek teringat kenangan zaman2 remaja.  =D  tu nasib baek aku tak jumpa kaset no doubt aku.  ntah mana peginya.  tiba2 rasa ralat pulak.    aku sampai putrajaya dlm pukul 5 lebih.  so, that's the end of my journey during my so-called holiday.  and now, here i am...at the office desk again  for the next 10-20 years more maybe???  sesungguhnya aku sudah mula boring!

No comments:

Post a Comment