Wednesday, May 19, 2010

Update lagi... =D

yesternight aku da update blog n some pics about my days at melaka.  makanya, hari ini aku terasa berbesar hati nak mencemar duli dengan mengupdate skali lagi belog ku ini....hehe.  kali ini aku nak ngadu aktiviti yang telah dilakukan oleh aku lepas balik dari melaka la pulak.  aku mana reti duduk diam saje di rumah kan...mesti kepala otak ni automatically ligat je fikir aktiviti2 tambahan yg bleh dilakukan. =) so, the weekend after i get back from melaka,  aku jumpa my BFF.  takde plan pe pun mulanya, cuma aku cakap kat dia yg aku nak jalan-jalan keluar dari KL yg menyesakkan akal fikiran aku.  then dia tanya, "ko nak pegi mana?" aiyo....aku harap dia leh la beri aku some suggestion yg bijak...bleh plak dia tanya kat aku balik yeh!  k takpe la...aku pun bg la aku punyer 'talking point'....(wah, talking point...ko pikir ko sape haa dahlia?? KP JBPM?? *hmm...y not kann?* haha) aku cakap aku nk g somewhere yg ada pantai ke...tmpt yg tenang2...sambil2 aku driving tu, sambil2 kami berfikir la ke mana nak bawa diri.  dgn perut aku yg kruk krak kruk krak kelaparan akibat bangun lambat pg tu, otak aku neh mmg tak berjalan la kan.  so...fikir punye fikir...we all decide utk pergi genting highlands dgn menaiki bas!~ hahahihihuhu...sesungguhnya aku tak terfikir langsung utk ke situ!  so, kitorg proceed ke gombak utk naek bas d cut. but before that, sempat lg aku menyinggah beli makanan kt mcD.  mana thn lapo beb!  dan kitorg bwk makanan tu naek bas yg awal2 da tertera, tidak dibenarkan membawa makanan n minuman.... well, ada aku kesah? driver dia buat tak kesah, aku lg la.....pastu my BFF cakap kat aku, org kat seat sebelah tu pndg2 kitorg n tunjuk2 kat kitorg...tak tau la cakap pe, (foreigners kut) mungkin diorg tak puas hati tgk kitorg bwk makanan kut..eleh, klu terliur tu, ckp je la kan...leh bagi la! bagi tengok je.  sampai plak kt genting skyway, baru aku leh merasa makanan aku tu...huuu heaven dapat makan!!! pastu proceed la nek gondola tu.  FYI, that was my first time naek menatang tu.  at first, aku gayat... sampai pejam2 mata taknak tgk bawah...hahaha teruk la aku neh. wat malu jek, pada hal takde benda pun.  lama gak nek bnd alah tu upernyer.  so, kat genting kitorg g maen outdoor je.  tp aku tak puas hati sangat sbb tak dapat naek sumer benda!~  my fren tu la!  pening la pe la....aiyo...da la klu g ngn p0kcek pun srupa je keadaannya....benda yg cam dangerous sumer dia reject!  haii..pe nak buat...mak redha je la nyah!!  k la, ni pic dia sket2...byk dlm kamera dak olin tu.....ni kamera aku, so skit je la...


gamba ni diambil dlm antique car...tak nampak langsung background antique car nye kan


kitorg turut naek mary go round ye kawan2...haiiiii


dalam coklat factory...eh, yeke? tak ngat la nama dia...


k la...itu cerita hari sabtu...on the next day, means the sunday la kan...ingat tak nak la g mane2 sebab sgt penat pada hari sebelumnya.  hari tu bangun2 je tido mmg da plan da, kne siap kan semua keje2 di rumah such as basuh baju and most importantly iron baju keje utk seminggu! ye, mmg la tak senang hati selagi tak settle keje yg satu ni.  malas nak gosok baju hari2.  hari cuti je aku rajin nak iron2 baju ni.  masa tgh duk khusyuk sesangat iron baju, sampai tak perasan my p0kcek sms...tny watpe kunun...upernyer nak ajk teman kan dia lunch.  tapi aku refused sbb tgh iron baju (konkrit kan alasan i) cian dia...pastu dia sms lagi tanya tak nak kuar jalan2 ke? huhue...pelik p0kcek neh.  slalu takde pn nk ajak2.  aku je yg duk paksa dia ke sana ke mari...then, aku jwb tak tau lagi.  tp tak lama lepas tu, dlm kepala aku ni duk terfikir kepala mikrofon je! ahha ahhaha...pe lg, trus beri arahan la pada p0kcek. "jom kar0k!~"  so, conclusion is, hari ahad tu aku kuar lagi. tp setelah menyetelkan keje2 rumah ku la.  g redbox sogo.  murah sket dr redbox tmpt laen dan sememangnya itu menjadi port aku n olin.  so, aku telah berkaraoke selama 3 jam dgn keadaan suara aku yg tak pulih sepenuhnya dari batuk...yey! ubat tu nama dia....


sebelum pegi...poyo2 depan kamera jap. suke la, dagu ku nampak panjang bukan bulat!


i'm a rock star!!!! kahkahkah...kiamat la dunia ni if it's true =D


k lah...that's all for now!



No comments:

Post a Comment