Sunday, September 5, 2010

Eid-dul-fitr





 ramadhan will come to an end just in a few days.  pastinya aku akan merindui kehadirannya lagi.  pastinya aku berharap dapat menikmati keindahan bulan nya lagi di masa akan datang...

so, how was the puasa?  me...so far so good.  err...dlm so far so good tu, 6 hari jugak aku buang dlm tong sampah!  hehe.  aku harap dpt la nak puasa penuh sbb period aku this lately selalu dtg tak menentu.  kadang-kadang 2-3 bulan baru dia mengambang.  tp untuk bulan puasa ni, dia buat baik perangai pulak mengambang di minggu kedua org islam berpuasa...haiii....hancur harapan nak puasa sebulan penuh.  dan sebenarnya, masa awal2 puasa tu, aku ada la tanam azam.  azam apa? azam taknak mkn nasi sepanjang bln puasa ni.  result?  aku mkn nasi lebih dari bulan biasa.  so, next time tak yah la aku nak poyo2 tanam azam ke ape ke kan.  mmg tak jadi...sedih rasa.  

persiapan raya? heh.  mmg superb untuk diri sendiri je.  haha.  masa2 bujang ni aku manfaatkan untuk cantikkan diri sendiri je di hari raya.  sok lusa mana tau ada jodoh, get married and have a family, of course all the first thing comes in mind is family.  betul tak? masa tu takkan terfikir sangat untuk diri sendiri dulu.  mesti fikir anak-anak, suami..rumah...then settle all those thing, yg saki-baki tu baru untuk diri sendiri.  eh, betul ke? yg da berkeluarga...boleh tlg jawab kan? so as for me, tahun ni baju raya 2 pasang beli ready made sahaja.  handbag...haha...yg ni aku beli dua, tp satu da pakai.  malas nak tunggu raya.  =D kasut, 2 pasang, pun da pakai 1, malas jugak nak tunggu raya.  ala da dewasa2 ni, takde la rasa teruja sgt nak pakai benda2 baru untuk raya...as long as nampak cantik je bagi aku.  belasah je la.  even kalau takde baju raya pun, mana2 baju keje yg cantik gojes sgt tu, leh je pakai wat raya...bukan org kampung tau pun tu baju keje kan? 

emm..pe lagi? owh...selain penampilan diri, mak kat kampung awal2 da serah tender kuih raya kat aku.  dan aku da beli.  tak banyak, sket je.  2-3 jenis aje.  sebab mak yg pesan camtu.  Alhamdulillah! =D  and ada rezeki lebih di bulan ramadhan, aku sangat bersyukur.  di saat-saat aku kerisauan bajet raya yg tak mencukupi, dtg rezeki yg tak disangka-sangka.  so, aku beli baju raya untuk mak and abah. sepasang baju kurung untuk mak, t-shirt untuk abah.  ngat nak beli baju melayu, tapi tak sempat.  sorry abah.  duit raya? da siap tukar da.  dapat duit baru semua.  yey!  untuk askar-askar kecik aku yg 4 org itu dan untuk anak-anak buah sepupu sepapat ku yg aku tak pernah kira berapa org semuanya....  korang terima je la byk mana yg aku mampu bg yeh.  jgn byk komplen!!! haha.

so, sederhana je kan?  ye, jawapan klise yg sering org jawab bila ditanya mengenai persiapan raya....sederhana.  

last but not least, dengan seikhlas hati aku ucapkan Selamat Hari Raya Aidilfitri,Minal Aidil Wal Faiizin kepada semua yg mengenali aku, kwn2 yg tak berapa kerat yg sudi menatap isi belog aku ni (kalau ada), semoga aidilfitri disambut dgn meriah dan penuh kesyukuran.  aku minta maaf sekiranya ada yg tersalah dan tersilap sepanjang perkenalan kita semua. 

No comments:

Post a Comment